Excursionisme a Mallorca
Manual per al consumidor - PalmaJove
Petit manual per al consumidor

Puc tornar unes sabates que he comprat perquè no són de la meva talla? 👠
Depèn de la botiga on les hagis comprades. Tot i que molta gent pensa que tenim dret a tornar els productes que compram en una botiga, la veritat és que no existeix una obligació legal de fer-ho si el producte no té cap defecte. Tot i així, algunes botigues tenen polítiques de devolucions com a part del seu servei al client.
Si has comprat en línia, sí tens dret a retornar els productes dins dels 14 dies des que els has rebut (dret de desistiment), sense necessitat de donar-ne una raó (això inclou la talla).
Què passa si una botiga no vol retornar-me els diners d'un producte que he retornat; només m'ofereixen un val per a gastar a la botiga? 💳
Si el producte no està defectuós i decideixes retornar-lo perquè no t'agrada o no et queda bé, la botiga et pot oferir un val o un canvi en lloc d'un reemborsament, sempre que te n'hagi informat a la seva política de devolucions.
He comprat un televisor en línia i el vaig retornar dins del termini de desistiment. Poden cobrar-me les despeses de devolució? 📦
La botiga pot cobrar-te les despeses de devolució, com els d'enviament o el transport, però només si t'ha informat clarament sobre aquests costos abans de la compra del producte. Si no te n'avisaren, no poden obligar-te a pagar-los.
He comprat un videojoc, però no m'agrada després d'accedir al contingut. Puc retornar-lo? 📚
Tens 14 dies per a desistir d'una compra en linia, però si ja has accedit al contingut , ja no podràs exercir el dret de desistiment. Això és perquè es considera que el servei ja ha estat "consumit" i, segons la llei, no tens dret a cancel·lar-lo en aquest cas.
Quin termini de garantia tenen els productes? 🔧
A Espanya, el termini de garantia per a productes nous és de 3 anys. Des de 2022, la legislació espanyola va ampliar la garantia de 2 a 3 anys per als productes nous. Això vol dir que, si el producte té un defecte de fabricació, pots demanar-ne la reparació, la substitució o el reemborsament durant aquest temps.
Què significa que un producte tingui garantia? 🔒
Si un producte té garantia, significa que si té algun defecte de fabricació o no compleix amb el que t'han promès, tens dret a:
- Reparació sense cost. 🔧
- Substitució per un producte nou o equivalent. 🔄
- Reemborsament o reducció de preu si no es pot reparar ni substituir. 💸
Què puc fer si tenc un problema amb una empresa o botiga? 🤔
El primer és intentar resoldre el problema directament amb ells. Si no arribes a un acord, pots demanar gratuïtament i al moment un full oficial de queixes i reclamacions per a formalitzar la teva reclamació. Més informació: reclamació.
Tens algun dubte sobre una compra? 📲
Escriu-la per WhatsApp al 689 485 382 i t'ajudarem a resoldre-la.
Data darrera modificació: 20 de novembre de 2024